Távfelügyelet

Cégünk vagyonvédelmi rendszerek kivitelezésével foglalkozik, távfelügyelet és járőrszolgálat tekintetében partner cégeink szolgáltatásait értékesíti.

Távfelügyeleti szolgáltatási ismertető

Mi a távfelügyelet?

A távfelügyeleti szolgáltatás a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben üzemelő behatolásjelző - köznapibb nevén riasztó - rendszerek által érzékelt állapotváltozások, jelzések figyelését, feldolgozását jelenti egy 24 órás távfelügyeleti központban. Segítségével láthatóvá válik minden, az objektumban történő esemény, pl. a riasztó ki- és bekapcsolása, támadás, betörés, tűz, stb. Az ügyeletes diszpécserek éjjel-nappal számítógép segítségével figyelik a távfelügyeletre vezetékes telefonvonal, rádiós vagy GSM összeköttetés révén csatlakoztatott objektumok érzékelőinek állapotát. Intézkedést igénylő jelzések (pl. támadás, betörés, tűz) esetén haladéktalanul értesítik a kivonuló szolgálatot és az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket. A kivonuló szolgálat a helyszínen biztosítja az előfizető személye és vagyontárgyai védelmét. A járőrautók jelenléte, az adott szolgáltatási terület közbiztonságának javításával, az ott lakók, valamint a területen tevékenykedő vállalkozások fenyegetettségét csökkenti.

Az alapszolgáltatás részeként a riasztó rendszer által küldött jelzések ismertetése

Betörésjelzés: Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékelőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben, a MABISZ előírása alapján, szólni kell a szirénának.

Támadásjelzés:
Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.
Kényszerített nyitás jelzése: A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.

Állapotjelzés:
A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.

Szabotázsjelzés:
A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.

Tesztjelentés:
Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.

Orvosi segítség kérése:
A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség. A számítógép a beteg összes adatának nyilvántartására is alkalmas, így jelentősen növelhető a gyors és szakszerű orvosi beavatkozás esélye.

Kiegészítő szolgáltatások

Nyitás-zárás jelentés naplózása: A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása, vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor, vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az előfizető havonta kapja meg postán, vagy személyesen. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.

Tiltott intervallum figyelés:
Az előfizető meghatározhatja, hogy bizonyos időpontokban senki ne tartózkodhasson az őrizendő objektumban. Ha a megjelölt időszakban az ott tartózkodásra utaló jelzés érkezik a távfelügyeletre, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Zárás elmaradás figyelés:
Az előfizető által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Tiltott kód figyelés:
Alapvetően megegyezik az intervallum figyeléssel, de többet nyújt annyiban, hogy az előfizető által meghatározott személyek ott tartózkodása is megfigyelhető a kezelői kódok segítségével. Amennyiben a megadott időben ott tartózkodásra jogosulatlan kóddal jelzés érkezik az objektumból a távfelügyeleti központba, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Tűzjelzés fogadása:
Megfelelő minőségű és szakszerűen telepített tűzjelző eszközök által küldött jelzések fogadása a távfelügyeleti központban. Műszaki berendezések távfelügyelete: Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, felvonó stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: elektromos feszültség kimaradása, technikai problémák. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt megkezdhető a javítás.

Fontos tudnivalók

A távfelügyeleti szolgáltatáson működő riasztóközpont elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott egyéb berendezésekkel és kommunikációval szemben, így pl.: a jelzés elküldése bontja az éppen folyó telefonbeszélgetést.   Minden egyes, a telefonvonalon keresztül a távfelügyeleti központba elküldött jelzés távbeszélő forgalmat generál.   A távbeszélő szolgáltatást kiegészítő ún. digifon szolgáltatások közül a hívásvárakoztatás, valamint a teljes híváskorlátozás nem alkalmazható azon a telefonvonalon, amelyen keresztül a riasztóközpont a jelzéseket a távfelügyeletre küldi.

Milyen előnyökkel jár a távfelügyeleti szolgáltatás választása?

A szelektív adatátvitel és  ügyeleti szoftver segítségével a távfelügyeleti szolgáltatás   keretében különböző kiegészítő szolgáltatások is igénybe vehetők, melyek akár egy kisebb üzlet munkaidő   nyilvántartását, vagy az alkalmazottak ellenőrzését is lehetővé teszik; a többszintű jelszó használatával a távfelügyelt objektumban működő rendszerrel kapcsolatos információkérés, módosítás, stb. jogosultsági szintjei határozhatók meg, ezzel is fokozva a biztonságot és   csökkentve az esetleges visszaélések lehetőségét; a legmegfelelőbb és legkényelmesebb díjfizetési mód választható: a távfelügyelet díja fizethető havonta, negyedévente, félévente, évente, készpénzben, csekken vagy átutalással, egy éves előre fizetés esetén   pedig 10% kedvezményt biztosítunk; a távfelügyeleti szolgáltatás és a kiegészítő szolgáltatások igen kedvező havi díjjal, az előfizetői kategória   és a választott szolgáltatások függvényében vehetők igénybe.

a lap tetejére